Pe drumuri de munte

Legenda spune ca este un munte sfant, vechii daci considerau ca este salasul zeului Zamolxis, Paunescu spunea ca este „locul unde soarele saruta pe frunte planeta”. Nu este in literatura noastra un munte mai elogiat de carturari, poeti si scriitori. Acesta este Cehlaul – „un urias cu fruntea-n soare”. Manati de curiozitate si de dorinta de cunoastere, anul acesta ne-am hotarat sa ne asezam tabara la poalele muntelui Ceahlau.

Dupa un drum de mai bine de opt ore cu tren si cu microbuz, pe soare si pe ploaie, am ajuns pe seara intr-un peisaj de basm. Aerul prospat de munte ne-a intampinat inca de la intrarea in Parcul Natural, mirosul de fan proaspat cosit ne gadila narile, greierii se intreceau in simfonia lor iar brazii isi aplecau crengile pana la pamant sa ne salute. Aici, la poalele „uriasului” se afla statiunea Durau. Ce departe ni se pare Bucurestiul acum!

Inca de a doua zi dimineata am inceput explorarea. Am urcat pe munte ,  asa dupa puterile noastre, pe trasee foarte bine marcate. Cei mai temerari si mai rezistenti au ajuns chiar la Cascada Duruitoarea. Ne-am plimbat cu trenuletul prin imprejurimi, am poposit sa vizitam Palatul Cnejilor, muzeul cinegetic si am ajuns pana la lacul izvorul Muntelui . Si pentru ca eram pe-aproape, am dat o fuga la Humulestii lui Creanga, ne-am catarat pe meterezele Cetatii Neamtului, ne-am confruntat cu bizonii din rezervatia Dragos Voda si ne-am recules intr-o frumoasa manastire – Agapia. Si cum eram in Moldova nu puteam sa nu ne infruptam din bucatele lor renumite. Deliciul nostru:  vestitele poale-n brau moldoveneti

Taram plin de legende, unde fiecare localnic stie cate o poveste despre stancile, vaile si poienile din Ceahlau, unde poti atinge norii si mangaia soarele – ne-ai cucerit pe deplin!

Asa ca, pentru a fi in spiritul locului, in fiecare seara inainte de culcare, ne adunam cu totii in foisorul din fata taberei si citeam legende despre pietrele muntelui – Dochia, Toaca, Panaghia, Piatra Teiului, Piatra Lacrimata.

Ne-am intors acasa cu regretul ca a fost prea scurta perioada, dar imbogatiti cu multe informatii  si cu plamanii plini cu aer curat. Se spune ca cine urca o data pe Ceahlau, isi doreste sa revina. Sigur ii vom convinge pe parinti sa ne ajute sa revenim aici!